Sekret Zdrowia
Newsletter zapisz się

Flexitol- jeden krok do zdrowych stóp.

Serdecznie witamy

na oficjalnej stronie internetowej

Biuletynu edukacyjnego o zdrowiu

SEKRET ZDROWIA i urody

Sekrety zdrowia i urody

w zasięgu ręki

każdego Pacjenta


Idzie lato, śmiało pokaż stopy

Gdy na zewnątrz robi się ciepło, najwygodniej nam w odkrytym obuwiu lub boso. Najczęściej, dopiero wówczas myślimy, co zrobić by nasze stopy były piękne i wypielęgnowane...

Stopy, dźwigają na sobie cały ciężar naszego ciała, do tego dochodzą choroby i uwarunkowania genetyczne, których konsekwencją jest sucha, zgrubiała i często popękana skóra, brzydka czy zniekształcona płytka paznokcia. Czas działa na niekorzyść stóp i pewnych zmian nie da się uniknąć, jednak można zminimalizować je dopieszczając swoje stopy.

 

Dla stóp najważniejsze jest obuwie

Z pewnością zaskoczy to wiele pań, ale w brew powszechnie panującej, obiegowej opinii, całkowicie płaskie buty nie są dla stóp najzdrowsze. Nic się nie stanie, gdy od czasu do czasu założymy nawet najwyższe szpilki. Gorzej, gdy stopy wtłoczone są w wąskie buty na wysokich obcasach często i to przez wiele godzin. Taka sytuacja nie może pozostać bez konsekwencji. Efekt – pęcherze, odciski, a w skrajnych sytuacjach zniekształcenia palców i wrastające paznokcie.

Równie deformująco wpływa na stopę zbyt płaskie obuwie. Efektem zbyt silnego nacisku i niewłaściwej amortyzacji jest sucha, zgrubiała i popękana skóra na piętach, a w skrajnych wypadkach „ostrogi”.

 

Jak zwykle prawda leży pośrodku

Najzdrowsze są wygodnie wyprofilowane, przewiewne i wykonane z naturalnego materiału buty na klinie lub niedużym obcasie. Na lato zdrowym obuwiem okazują się oryginalne crossy oraz klasyczne japonki, które zapewniają doskonałą amortyzację i są przewiewne. Trudno jednak oczekiwać, że panie zaczną do pracy chodzić w klapkach lub sportowym obuwiu. Najwłaściwszym wyborem na lato wydają się być pantofle ze skóry lub naturalnego materiału, które zapewniają stopie komfort i są przewiewne. Ale nawet i tu musimy pamiętać o dezynfekcji obuwia, zwłaszcza, jeśli używamy ich dłużej niż jeden sezon. Osoby, które spędzają w pracy wiele godzin powinny, jeśli to tylko możliwe wziąć pod uwagę zmianę obuwia w pracy na lżejsze i bardziej przewiewne.

 

Pedicure krok po kroku

Pielęgnacja stóp i pedicure służą nie tylko estetyce i higienie. Zabiegi te są istotne dla zdrowia i poprawiają komfort chodzenia.

  1. Starannie zmyj resztki starego lakieru. Wymocz stopy w ciepłej wodzie z dodatkiem soli. Usuń obumarły, zrogowaciały naskórek przy pomocy tarki lub pumeksu, a raz w tygodniu wykonaj gruboziarnisty peeling całych stóp.
  2. Zaokrąglonym narzędziem delikatnie usuń naskórek, który zgromadził się pod paznokciami. Dokładnie obejrzyj, czy nie wrastają w boki palców. Najczęstszym powodem takiego zjawiska jest nieprawidłowe obcinanie paznokci lub noszenie zbyt wąskiego obuwia.
  3. Zaokrągloną szpatułką odsuń skórki narastające na płytkę paznokcia. Możesz używać też preparatów zmiękczających je. Jeśli decydujesz się na wycinanie skórek, zrób to przy pomocy ostrych ciążek, uprzednio zdezynfekowanych spirytusem.
  4. Pamiętaj – paznokcie obcinamy na prosto (na łopatkę) i robimy to z umiarem! Krawędzie i brzegi płytki paznokcia wyrównujemy i zaokrąglamy przy pomocy drobnoziarnistego pilnika. Unikamy głębokiego wycinania i piłowania paznokci w rogach.
  5. Najpierw stosujemy odżywkę, a następnie malujemy paznokcie stóp lakierem. Jeśli w wakacyjnych plażach mamy spacery po plaży, warto zainwestować w utrwalacz, który zapobiegnie ścieraniu lakieru oraz doda mu blasku.
  6. Na koniec smarujemy stopy balsamem nawilżającym lub natłuszczającym kremem.

 

Domowe sposoby – złuszczająca maseczka do stóp

Domowa pielęgnacja stóp nie wymaga kosztownych zabiegów. Taką maseczkę wykonasz sama z produktów dostanych w każdej kuchni. Jej składniki pomagają usunąć zrogowaciały naskórek, działają oczyszczająco i nawilżająco na skórę stóp i w widoczny sposób poprawiają jej stan i wygląd.

Potrzebne ci będą:

  • 2 łyżki migdałów
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka masła kakaowego

Oprócz tego przyda się mikser lub blender do rozdrobnienia składników oraz bawełniane skarpetki, ręcznik frotowy oraz folia spożywcza.

Migdały i płatki owsiane rozdrabniamy blenderem, dodajemy do nich miód i masło kakaowe i miksujemy aż do uzyskania jednolitej masy. Uzyskaną w ten sposób masę nakładamy na świeżo umyte i suche stopy. Dla uzyskania lepszego efektu, owijamy stopy folią spożywczą i zakładamy na nie czyste bawełniane skarpetki. Najlepszy efekt uzyskamy pozostawiając maseczkę na całą noc, jednak wystarczy 30 minut by skóra stóp wyglądała lepiej. Maseczkę najlepiej zmyć ciepłą wodą.

Zaufali nam