Sekret Zdrowia
Newsletter zapisz się

Flexitol- jeden krok do zdrowych stóp.

Serdecznie witamy

na oficjalnej stronie internetowej

Biuletynu edukacyjnego o zdrowiu

SEKRET ZDROWIA i urody

Sekrety zdrowia i urody

w zasięgu ręki

każdego Pacjenta


Jak być piękną i zrelaksowaną na święta?

Każda z nas chce przygotować idealne święta i podczas nich dobrze wyglądać. Nierzadko, nasze starania o doskonały wygląd domu i potraw stoją w jawnej sprzeczności z naszym dobrym samopoczuciem i wyglądem. Jeśli przepracujemy się zanadto i będziemy zestresowane samymi przygotowaniami, trudno o miłą rodzinną atmosferę podczas tych pięknych rodzinnych świąt. Pamiętajmy więc, by w dążeniu do doskonałości nie zatracić prawdziwego ducha świąt.

 

Wyglądasz tak, jak się czujesz

Przygotowania do świąt to spory stres i mnóstwo pracy. Jednak jeśli dobrze rozplanujesz w czasie wykonanie wszystkich prac i pozwolisz domownikom, by pomogli ci w ich wykonaniu, znajdzie się jeszcze mnóstwo czasu by zadbać o zdrowie i urodę. Nie miej do siebie pretensji, gdy odpoczywasz. To jak wyglądasz ma istotne znaczenie dla twojego samopoczucia i przekłada się na atmosferę jaka panuje w domu. Cała rodzina jest szczęśliwsza, gdy ty jesteś zadowolona i masz dobry humor.

  • Znajdź czas na wizytę u fryzjera – zmień kolor, podetnij włosy lub po prostu odśwież fryzurę.
  • Po świątecznych porządkach, twoim rękom przyda się solidny manicure lub przynajmniej porządna maseczka.

 

Maseczka lanolinowo-migdałowa:

Idealna dla zniszczonych i zanadto przesuszonej skóry rąk. Wygładza i likwiduje nadmierną szorstkość dłoni.

Składniki:

1 łyżeczka lanoliny lub gliceryny (pytaj o nią w aptece)

1 żółtko

1 łyżeczka olejku migdałowego

Wszystkie składniki wymieszaj dokładnie i nanieś grubą warstwę na dłonie. Najlepszy efekt przyniesie, jeśli założysz na ręce bawełniane rękawiczki i zostawisz ją na całą noc

 

  • Wybierz się do kosmetyczki lub zafunduj sobie domowe SPA. Skórze przyda się oczyszczający peeling, nawilżająca maseczka, a nam relaksująca kąpiel.

 

Relaks z miętą i melisą:

Zaparz kilka łyżeczek mięty i melisy. Odczekaj pół godziny, przecedź ekstrakt, a następnie dolej go do kąpieli. Te aromatyczne zioła mają właściwości lekko uspokajające i relaksujące, co pozwala lepiej zasnąć i odpocząć.

 

Peeling i maseczka z płatków owsianych:

Kilka łyżek płatków owsianych zalej wrzącym mlekiem. Odczekaj aż płatki „wypiją mleko” i powstanie dość gęsta, lekko ciepła masa. Nałóż ją na twarz, delikatnie masuj nią skórę i zostaw na 2-3 minuty, a następnie spłucz letnią wodą. Płatki z mlekiem nie tylko oczyszczają skórę, ale są też doskonałą maseczką dla przesuszonej skóry.


  • Jeszcze ostatni szlif, czyli odpowiedni makijaż. Zima nie jest przyjazną porą dla skóry twarzy, więc nałóż rozświetlający podkład, pomaluj rzęsy i usta. Na koniec otul się nutką ulubionego zapachu.
  • Przygotuj odświętną stylizację. Sukienka czy bluzka nie muszą być nowe, ważne byś czuła, że dobrze wyglądasz.

 

Jeszcze tyle do zrobienia, a ty padasz z nóg? Plecy bolą, a nogi są ciężkie jak ołów i spuchnięte? Oto kilka rad, dzięki którym unikniesz tych przykrych dolegliwości.

 

Nie męcz niepotrzebnie kręgosłupa

Nie unikniesz noszenia zakupów czy niektórych prac domowych, ale możesz wypróbować kilka prostych trików, które sprawią, że nie zmęczysz się ponad miarę.

  • Robiąc zakupy, pakuj je do kilku siatek i rozkładaj ciężar równomiernie na dwie ręce. Wkładając je do bagażnika, lżejsze ustawiaj z tyłu, najcięższe z samego brzegu. Pozwoli to uniknąć dźwigania ciężarów w niewygodnym wychyleniu tułowia do przodu. Dźwiganie w takiej pozycji grozi wypadnięciem dysku i nadwyręża mięśnie kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. 
  • Zadbaj, by długość rury od odkurzacza była dostosowana do twojej wysokości. Twoim plecom jest najwygodniej, gdy jesteś wyprostowana, więc staraj się nie garbić, nawet podczas odkurzania.
  • Jeśli szorujesz wannę lub podłogę, przyklęknij na oba kolana, w takiej pozycji twój kręgosłup nie męczy się zanadto.

 

Nie nadwyrężaj nóg bez potrzeby

Uczucie ciężkości, obrzęki i ból nóg to efekt zastoju krwi i limfy w naczyniach krwionośnych kończyn. Objawy te nasilają się wieczorem, ale pracujesz na nie przez cały dzień.

  • Wybierając się na zakupy ubierz wygodne buty na niewielkim obcasie. Obcas wyższy niż 3,5cm zmusza mięśnie stopy i łydki do pracy w nieprawidłowym położeniu i to właśnie zaburza przepływ krwi i limfy. Jeśli to tylko możliwe, po domu chodź w skarpetkach lub na boso.
  • Jeśli wykonujesz pracę w pozycji stojącej, od czasu do czasu przenoś ciężar ciała na palce, a później na pięty. Takie proste ćwiczenia usprawniają przepływ krwi w kończynach.
  • Wiele kuchennych czynności, takich jak obieranie lub krojenie warzyw, czy lepienie pierogów możesz wykonywać na siedząco.
  • Odpoczywając, oprzyj nogi na oparciu krzesła lub pufie tak, by stopy znajdowały się wyżej od linii twojego serca.

Zaufali nam