Sekret Zdrowia
Newsletter zapisz się

Flexitol- jeden krok do zdrowych stóp.

Serdecznie witamy

na oficjalnej stronie internetowej

Biuletynu edukacyjnego o zdrowiu

SEKRET ZDROWIA i urody

Sekrety zdrowia i urody

w zasięgu ręki

każdego Pacjenta


Jak chronić skórę przed kapryśną, zmienną aurą jesieni?

Twarz to wizytówka kobiety i to niestety ona narażona jest najbardziej na kaprysy zmiennej aury, których pierwsze sygnały zaczynamy już dostrzegać za oknem. Wiatr, wilgoć i coraz chłodniejsze poranki. Jak chronić skórę jesienią ?

 

Po pierwsze ochrona
Wahania temperatury i jesienny wiatr mogą wysuszać skórę. Jeśli w porę nie pospieszymy jej z pomocą, wysuszona i podrażniona skóra, zwłaszcza na ustach może pękać. Dlatego tak ważne jest, by tuż przed wyjściem z domu nałożyć na skórę twarzy krem ochronny. Jesienny krem ochronny powinien być kremem tłustym, bogatym w składniki odżywcze,  takie jak oleje roślinne, kwasy tłuszczowe, masła kakaowe lub Thea, czy woski.

Nie wolno nam zapomnieć o ochronie ust. Ich skóra jest szczególnie narażona na pierzchnięcie, a w efekcie bolesne i nieestetyczne pęknięcia. Najlepszą ochroną przed wiatrem i chłodem jest pomadka ochronna. Warto wieczorem nałożyć na usta miodową maseczkę, przyrządzoną z paru kropel oliwy i odrobiny miodu. Taki zabieg wzmocni i odżywi delikatną skórę, przywracając jej sprężystość i piękny wygląd. 

Po drugie nawilżanie
Jesienią i zimą, gdy ubieramy się coraz cieplej, zapominamy często o nawilżaniu ciała. Tymczasem opalona i lekko przesuszona po ekspozycji słonecznej skóra potrzebuje stałego nawilżania. Używajmy więc balsamów przez cały rok, nie tylko latem. O tej porze roku zaczynają grzać kaloryfery, spada wilgotność powietrza w mieszkaniach, a wtedy skóra przesusza się jeszcze gwałtowniej. Najzdrowsza dla skóry i całego organizmu temperatura powietrza w pomieszczeniu nie powinna przekraczać 20 – 21°C. Pamiętajmy też, że by zachować odpowiednią wilgotność i elastyczność skóry powinniśmy dostarczać organizmowi odpowiednią ilość płynów. Najlepiej w postaci niegazowanej wody mineralnej, herbat ziołowych, czy soków warzywno-owocowych.

Po trzecie dieta
Już nasze babcie wiedziały dobrze, że właściwa dieta jest kluczem do zdrowia ciała i pięknego wyglądu. Jesienna dieta powinna dostarczyć organizmowi sporą dawkę witaminy A, E i C. Witamina A pobudza skórę do budowy młodych komórek i produkcji kolagenu. Ten zaś jest odpowiedzialny za sprężystość skóry i jej młody wygląd. Witaminę A znajdziemy w takich produktach, jak: masło, mleko, jajka, czy ryby, a szczególnie bogata w nią jest wątroba. Witaminę E można z powodzeniem nazwać witaminą młodości, gdyż to właśnie ona neutralizuje negatywny wpływ rodników, przez co pozwala zachować nam młodzieńczy wygląd. Naturalnym źródłem witaminy E jest olej z kiełków pszenicy, ziarna zbóż oraz zielone warzywa, takie jak szpinak, sałata, czy kapusta.

Zaufali nam