Sekret Zdrowia
Newsletter zapisz się

Flexitol- jeden krok do zdrowych stóp.

Serdecznie witamy

na oficjalnej stronie internetowej

Biuletynu edukacyjnego o zdrowiu

SEKRET ZDROWIA i urody

Sekrety zdrowia i urody

w zasięgu ręki

każdego Pacjenta


Przygotuj się na lato i zadbaj o swoje ciało i formę!

Bez tego czeka cię niemiłe rozczarowanie stanem własnej kondycji, a nawet nieprzyjemne kontuzje. Ciało i skóra potrzebują szybkiego programu naprawczego.

 

Oczywiście najlepiej byłoby dbać o swoją kondycję przez cały rok, jednak zwykle zimą pozwalamy sobie na niewielkie lenistwo, które najczęściej trwa aż do wakacji. Efekty? Słaba kondycja i nadliczbowe kilogramy! Zamiast marnować czas na narzekanie, pora podjąć radykalne działania.

W pogoni za szczupłą sylwetką

Piękna, szczupła i umięśniona sylwetka to rezultat systematycznych ćwiczeń fizycznych i właściwej diety. Na efekty tego typu trzeba pracować regularnie przez dłuższy czas. My szukamy jednak przyspieszonego programu naprawy szkód zimowego lenistwa. Nasz program przygotowania ciała do lata powinien więc uwzględniać oprócz treningu ruchowego odpowiednią dietę. Jeśli spalone podczas ćwiczeń kalorie za każdym razem uzupełnimy kalorycznym posiłkiem, nie możemy liczyć na spektakularny efekt! Jeśli naszym celem jest zrzucenie kilku kilogramów, oprócz ćwiczeń musimy zastosować lżejszą i niskokaloryczną dietę. Nie raz zatęsknimy do błogiego lenistwa i przekąsek na wygodnej kanapie przed telewizorem!

Kosztem wysiłku i potu?

Jedną z metod, dzięki którym walka z niechcianymi kilogramami jest szybka i bardziej efektywna są nowoczesne przyrządy treningowe oraz specjalnie w tym celu opracowane programy ćwiczeń, pomagające w przyspieszonym tempie palić tłuszcz i pozbyć się kilku dodatkowych centymetrów w obwodzie. Zwolennicy siłowni twierdzą, że ćwiczenia te pomagają też odzyskać jędrność skóry i poprawić jej wygląd. Jeśli trudno ci zmotywować się do regularnych ćwiczeń – umów się z kolegą, partnerką lub stwórzcie grupę. Samotna walka z kilogramami jest dużo trudniejsza, a wymiana doświadczeń pomaga wzajemnie motywować się do wysiłku. Innym wyjściem jest pomoc osobistego trenera. Jego rolą jest określenie realnych celów, wybór stosownego programu ćwiczeń oraz dostosowanie do naszych możliwości i założonych efektów intensywności ćwiczeń. Z opinii osób, które skorzystały z takiego wsparcia wynika, że w jego obecności ćwiczyły intensywniej i dużo bardziej regularnie. Pomoc osobistego trenera staje się coraz bardziej modna odkąd korzystają z niej nie tylko sportowcy, ale też gwiazdy filmu czy muzyki.

 By nie stracić zapału

 Motywy kierujące każdym z nas są inne. Jedni chcą dobrze wyglądać na plaży, inni wrócić do utraconej kondycji ze względu na złe samopoczucie. Jakiekolwiek nie kierowałaby nami pobudki, warto znaleźć taką formę ruchu, która sprawia nam satysfakcję, aby nie stracić zbyt szybko entuzjazmu. Tylko wówczas walka o sylwetkę i kondycję nie będzie przykra, a efekty będą trwalsze. Ćwiczenia fitness, zmagania sportowe i taneczne w miłym towarzystwie mogą nie tylko pomóc rozruszać się, są fajną rozrywką wpływającą na poprawę humoru. Siłownia lub rower są dobrym wyborem dla osób, które wolą trenować solo. Dla pań idealne wydają się zajęcia typu fitness, taneczne czy trening ogólnorozwojowy. Jeśli nie lubimy się pocić, można wybrać się na basen. To znakomity sposób na spalenie kalorii i równomierne ukształtowanie sylwetki bez utraty kropli potu. Podstawą jest jednak regularność treningów. Specjaliści twierdzą, że efektów (po 1-2 miesiącach) można się spodziewać, jeśli ćwiczymy minimum 3 razy w tygodniu przez godzinę.

Czuć się dobrze we własnym ciele


Lato i wysokie temperatury nierozerwalnie łączą się z bardziej roznegliżowanymi ciałami i swobodniejszymi obyczajami. Na plaży robimy sobie zdjęcia i spotykamy się z ludźmi, ubrani w kostiumy kąpielowe. Nic więc dziwnego, że chcemy wyglądać jak najlepiej. Kondycja i sylwetka są ważne, jednak dla naszego samopoczucia bardziej istotne jest jak się prezentujemy i jak jesteśmy postrzegani przez innych. Przed urlopem, warto więc odwiedzić kosmetyczkę, zafundować sobie nową fryzurę na lato i zadbać o wstępną opaleniznę. Odradzamy solarium, które jest niezdrowe. Skórze lepiej zrobi weekend w parku czy na działce oraz wstępne, krótkie opalanie. Dawkujmy słońce ostrożnie i z umiarem, a skóra będzie nam za to wdzięczna. Zanim ubierzemy kostium czy plażowe pareo, sprawdźmy w domowym zaciszu, jak w nim wyglądamy. To jak sami siebie postrzegamy, jak czujemy się we własnej skórze, wpływa na nasz sposób myślenia, samopoczucie i na to jak widzą nas inni.

Zaufali nam